19 nov. 2011

Vattenfärg

Vintertid

Bloody day

Inget namn 1


Inget namn 2

Vattenfärg har blivit en av mina favorit sätt att få ut mina känslor på, En av dom första bilderna jag måla med vattenfäg (sen väldigt långt tilbaka) är "Inget namn 2". Den är hyfsat enkel i sig samtidigt som man ser vad som händer. 

När jag måla "Inget namn 1" satt jag i neonljus och de va så jäkla fränt att måla i de ljuset och bilden blev så mkt mer levande med, dock så va de hos min lillebror så har inget neonljus sj.

"Bloddy day" är en bild jag lekte med färgen rött och sen kändes de som en röd jobbig dag.
Jag skulle personligen vela plocka bort de gula "skenet" runt växten då de ser väldigt konstigt ut och de skär i bilden, men de e ju de som e charmen i vattenfärg, svårt att ta bort nått man redan målat dit ;) Men annars så blev den lyckad, dock så mörka jag ner den på datorn för den blev ljusrae än jag ville ha den i verkligheten och färgen röd blev nästan lite rosa aktig å så ville jag verkligen inte ha den ^^

"Vintertid" är den senaste bilden jag måla med vattenfärg. 
Medans jag målade Vintertid så lyssna jag på Enya - Boadicea och fick en känsla av död flicka och de va så den flickan hamna där, först tänkte jag bara måla ett dystert vinterlandskap men när jag började närma mig klar så kände jag att de saknades nått och då hamna hon där. 
Jag mörka ner den lite på datorn då jag scanna in den, den blidde ljusare än jag ville ha den, men efter jag mörkade ner den så blev den perfekt :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar